Over

Ik ben Muriel Ruiter-Landzaat: jongerencoach en oprichter van Castilla Teen Counseling, dé praktijk in Amsterdam Oud-Zuid die zich richt op jongeren vanaf 12 jaar.

Inmiddels moeder van twee dochters, Scarlett (13 jaar) en Rosalie (16 jaar) had ik zelf als jongere de nodige problemen. Mijn ouders gingen bijvoorbeeld op jonge leeftijd scheiden. Ik had mede hierdoor een lastige pubertijd en voelde me vaak niet begrepen. Later, na een burn out van één van mijn ouders, kreeg ik zelf ook spanningsklachten, last van hyperventilatie en ik sliep slecht, werd angstig. School was echt lastig toen en ik dacht wel eens ” Hoe kom ik hier nou doorheen?” Ik denk nu wel eens: “Had ik toen maar een coach gehad om mee te praten”; dat had me enorm geholpen om me destijds beter te voelen.

Als afgestudeerd Bedrijfskundige (Rijksuniversiteit Groningen) heb ik vele jaren als communicatie adviseur op de Zuidas gewerkt. Totdat ik 12 jaar geleden plotseling mijn vader verloor en het roer heb omgegooid. Ik wilde in plaats van mijn ‘drukke kantoorbaan’ en ‘altijd van huis’ naar ‘zingeving’ en ‘vrijheid’. Dat werd een eigen medische pedicurepraktijk aan huis genaamd: ‘Praktijk Van Eeghen’. Ik help daar letterlijk ‘mensen op de been’ in één of meerdere behandelingen en dat geeft me veel voldoening.

Een paar jaar geleden werd de dochter van een goede vriendin van mij geconfronteerd met een angststoornis, als gevolg van verschillende uitdagende ervaringen die ze in korte tijd had meegemaakt. Het was heel erg vervelend om te zien hoe ze worstelde en vastliep. Gelukkig hebben haar ouders snel professionele hulp gezocht, waardoor ze langzaam maar zeker weer op de juiste weg is gekomen. Deze ervaring raakte me diep en diende als een inspiratiebron om de opleiding tot jongerencoach te volgen aan de Academie voor Psychotherapie in Amsterdam Noord. Het was duidelijk voor mij dat ik mijn passie voor het helpen van jongeren in kwetsbare situaties wilde omzetten in concrete actie.

Ik ben een jongerencoach (ook wel pubercoach genoemd), met een passie voor het begeleiden van jongeren op weg naar volwassenheid. Mijn benadering is empathisch en op maat gemaakt om jongeren te ondersteunen bij het overwinnen van de uitdagingen waarmee ze in deze leeftijd te maken krijgen. Mijn praktijk zit aan het Vondelpark dus bij lekker weer kunnen we naar behoefte ook naar buiten om te wandelen, hardlopen of boxoefeningen doen. Even ‘uit je hoofd’ en ‘in je lijf’. Dit hangt natuurlijk helemaal af van de behoefte die er is en wat past binnen het behandelplan.

Ik sta altijd klaar om te luisteren en te helpen. Als je vragen hebt of geïnteresseerd bent in mijn begeleiding, aarzel dan niet om contact met mij op te nemen.